Jolanda heeft een zorghart voor de zaak: “Ik kan geen oude schoenen verkopen als nieuw”
Jolanda Boomgaard komt van Boomerweb en werkt als accountmanager sinds een klein jaar voor Enovation Medimo. Maar nu even niet. Als we haar spreken, ligt er geen laptop, maar een puppy op haar schoot. “Ik heb ‘m sinds vier dagen”, zegt ze vrolijk. Jolanda houdt van dieren, én gelukkig ook van mensen: “Ik wil zorgmedewerkers echt verder helpen in het medicatieproces.”
Eerlijk is eerlijk, ondanks haar vrije dagen ligt die laptop toch ook af en toe op schoot. Want ze voelt zich simpelweg betrokken en verantwoordelijk. Jolanda bouwt graag een goede band op met haar klanten. Al noemt ze het liever geen ‘klanten’: “Nee, het is meer een relatie aangaan denk ik? Ik ben altijd professioneel, maar het hoeft niet altijd formeel. Ik weet bijvoorbeeld van iemand dat hij veel dieren thuis heeft. Dan vraag ik eerst even hoe het daar mee gaat. En bij een ander die zzp’er is geworden, ben ik benieuwd: hoe loopt dat nu?”
Door en voor zorgmensen
Zijn dit soms slimme verkooptrucs? Niet bepaald: “Ik ben geen accountmanager die oude schoenen kan verkopen als nieuw”. Ik heb een zorghart en wil mensen helpen. Open en eerlijk. Medimo is door mensen uit de zorg, voor mensen uit de zorg gemaakt. Doordat de oprichters zelf uit de apothekerswereld komen, kunnen ze goede oplossingen bedenken. En niet alleen zij, ook veel medewerkers komen uit de zorg of pharmacie.” Ze vervolgt: “Medimo kent tal van mogelijkheden en ik kijk wat aansluit bij de wensen van een organisatie. Ik vind het ontzettend leuk om hen te helpen met vraagstukken rond medicatie. En als een organisatie zich dan ook echt geholpen voelt, heb ik mijn werk goed gedaan.”
Overstap naar Enovation Medimo
Maar zelf kon ze ook wel de nodige ondersteuning gebruiken. Want door een fusie overstappen van Boomerweb naar Enovation Medimo vraagt om aandacht en zorgvuldigheid. Jolanda: “Het was best even wennen, want je bent ineens geen concurrent maar collega van elkaar. Gelukkig heeft Enovation Medimo die overstap zo goed mogelijk verzorgd. Zo leerde ik mijn nieuwe collega’s kennen via een beurs en gezellige etentjes.”
Ontdekkingsreis
Zoals gezegd, Medimo kent als applicatie tal van mogelijkheden. Om klanten daarin mee te nemen, moet je natuurlijk eerst zelf alle opties ontdekken: “Ik zit in een leerproces en vraag mij steeds af hoe ik klanten het beste de overstap kan laten maken. Medimo is uitgebreid en dus heb je flink wat kennis nodig om te weten hoe het bijvoorbeeld werkt met alle koppelingen. Heel leuk: als ik kijk naar een jaar geleden weet ik nu al zoveel meer!” En het resultaat mag er zijn: “Ik heb een leuk traject achter de rug met een organisatie die maar liefst 30 locaties heeft. Ze stonden voor de keuze: Medimo of een andere aanbieder. Uiteindelijk is gekozen voor ons. Dan ben ik best een beetje trots en denk, dat is toch mooi gelukt!”