‘Telefonische vragen los je 9 van de 10 keer direct op’
Even voorstellen: helpdeskmedewerker Chiel van ‘t Nedereind
Bij Enovation Medimo houden we van een doorlopende, betrouwbare dienstverlening. Dat betekent dat we veel tijd en energie steken in het opleiden en begeleiden van nieuw talent. Chiel van ‘t Nedereind (20) van de Enovation Medimo Helpdesk is een voorbeeld van een enthousiaste jonge collega die snel de kneepjes van het vak heeft geleerd. We stellen hem graag even voor.
Chiel is onderdeel van het team dat klaarstaat om vragen van klanten te beantwoorden. Technische vragen over het gebruik van de app voor toedienregistratie en elektronisch voorschrijven van medicijnen komen bij dit team terecht. Of als het een klant niet lukt om een import te maken van voorgeschreven medicijnen.
Chiel van ’t Nedereind heeft het naar zijn zin bij de Enovation Medimo helpdesk.
“Ik werk bij Enovation Medimo via een detacheringsbureau,” vertelt Chiel tussen zijn werkzaamheden door. “Ik ben eerstelijns helpdeskmedewerker en eerste contactpersoon voor klanten. Ook ben ik verantwoordelijk voor het bijhouden van de tickets. Negen van de tien keer los je als helpdeskmedewerker een telefoontje direct op. Maar als een vraag of probleem iets meer onderzoek nodig heeft, maken we een ticket aan voor de klant.”
Fijne sfeer
“Het bevalt me heel erg goed bij Enovation Medimo. Ik ben een paar maanden geleden begonnen en het inwerktraject duurt een jaar. Toen ik hier voor het eerst kwam, had ik een gesprek met Luuk van Velzen en René Knopper. Ik had natuurlijk nog nooit van Medimo gehoord, maar het was meteen een leuk gesprek. René begeleidt mij sindsdien heel goed, hij weet echt alles van Medimo en ik kan altijd met alles bij hem terecht. Ik krijg alle aandacht, kan alle vragen stellen die ik wil. Iedereen is vriendelijk en er wordt ook nog eens veel gelachen. Die sfeer bevalt me heel goed. Ja, het is fijn om onderdeel te zijn van Enovation Medimo. Na een korte tijd voel ik mij al helemaal thuis.”
Meerwaarde van app
Het inwerktraject verloopt soepel. “Hoe het inwerken gaat? Nou, eerst kreeg ik natuurlijk uitleg over het product. Ik liep gewoon mee op de helpdesk en luisterde en keer mee. Dan krijg je al snel een beeld van wat het werk inhoudt. Tegelijkertijd deed ik allerlei e-Learnings. In de derde week luisterde ik eigenlijk al hele dagen mee met gesprekken met klanten. Daarna kon ik al snel zelfstandig aan de slag. Ik hou er ook gewoon van om nieuwe dingen te leren. Ik moet eerlijk zeggen dat het in het begin wel even wennen was. Neem alleen al de namen van medicijnen. Maar ik vind het heel interessant. Nu ik precies weet wat Medimo doet, ben ik er echt van overtuigd dat wij de zorg beter en veiliger maken door deze oplossing.”
Stress bij klanten wegnemen
“Het mooie aan het werk vind ik dat je mensen helpt die een probleem hebben. Ik vind het geweldig om met klanten in gesprek te zijn. Je hoort vaak meteen al hoe dringend een probleem is. Het is dan mooi om de stress bij klanten weg te kunnen nemen door oplossingen te vinden. Dan geef je zo’n klant een goed gevoel en dat vind ik echt mooi.”
Chiel is fulltime helpdeskmedewerker. Naast het werk bij Medimo houdt hij ervan om op pad te gaan. “Ik ben wel ondernemend en hou ervan om op pad te gaan. De afgelopen zomer, voordat ik begon bij Enovation Medimo, heb ik lang gereisd. Maar ik vind het ook leuk om in het weekend met vrienden op pad te gaan. En ik hou van voetbal kijken, auto’s en naar de sportschool gaan.”
Collega worden?
Heb je ook interesse in een baan bij Enovation Medimo?
VacaturesHoe is het om te werken bij Enovation Medimo?