/Nieuws/“Mooi te mogen uitdragen dat een applicatie leidt tot minder fouten”
Nieuws|20 april 2023
“Mooi te mogen uitdragen dat een applicatie leidt tot minder fouten”
Hélène Herlaar werkt sinds een paar maanden als projectmanager bij Medimo. Voor haar niet geheel onbekend terrein, want ze komt uit de apothekerswereld: “Interessant, want ik leer nu de andere kant kennen. De kant waar de zorg wordt verleend. Dat betekent veel contact met veel verschillende organisaties. Voor mij is nu elke dag anders!”
Dat geen dag hetzelfde is, blijkt wel uit haar veelzijdige takenpakket. Zo neemt ze diverse buurtzorginstellingen zorgvuldig mee in het elektronisch voorschrijven en aftekenen, en zorgt ze dat alle gegevens van de organisatie, apotheek en Medimo goed worden geïmporteerd. Maar, haar grote passie komt toch vooral terug in het geven van trainingen aan de klant. Daarover later meer.
Opstarten bij Medimo
Eerst maar even polsen hoe het haar is vergaan in de opstartfase bij Medimo. Hélène: “Je komt blanco binnen en kan even niet meer leven op de ‘automatische piloot’. Maar, gelukkig heb ik een mooie groep collega’s om mij heen. Ze staan voor je klaar en ondersteunen in de werkzaamheden waar dat nodig is. Het is een vriendelijke organisatie, klein en compact qua personeel. Daardoor zijn de lijnen kort. Je kan wel zeggen, ik voel mij hier als een vis in het water!”
En die vis wordt direct het diepe ingegooid. Zo is Hélène op dit moment bezig om het elektronisch aftekenen goed in te regelen bij een zorgvilla: “Ze staan echt te springen om een andere manier van werken. Over 3 weken kunnen we live, maar ze vroegen: kan het niet morgen?”, zegt ze glimlachend. En dat is begrijpelijk: “Er worden nu veel fouten gemaakt, er is onderbezetting bij het personeel en ook de apotheek waarmee ze samenwerken wil meer structuur. Gelukkig is Medimo heel breed in het aandragen van oplossingen. Als ik het proces zo prettig mogelijk voor ze kan inrichten, zonder dat ze daar stress van krijgen, dan ben ik blij. Dat is mijn rol als projectmanager.”
Het maakt processen makkelijker, sneller en leidt tot minder fouten.
Overtuigen met plezier
Waar Hélène nóg blijer van wordt – we noemden het al aan het begin – is het geven van trainingen. Dat deed ze bij haar vorige baan als consultant van een apotheek en bij Medimo kan ze datzelfde ei gelukkig ook kwijt: “Mensen meenemen in mijn verhaal is echt een stuk passie. Het is wel even wennen dat alles nu digitaal is, maar dat heeft natuurlijk ook z’n voordelen. Ik vind het zo fijn om te zien dat cursisten in zeer korte tijd Medimo onder de knie krijgen. Dat geeft wel aan hoe gebruiksvriendelijk het systeem is.” Voor Hélène wordt daarbij ook een beroep gedaan op haar overtuigingskracht: “Hoe mooi is het om te mogen uitdragen dat er een applicatie is die hen daadwerkelijk gaat helpen in hun dagelijkse werkzaamheden. Het maakt processen makkelijker, sneller en leidt tot minder fouten.”
Lees ook het verhaal van Franciska
Ook andere medewerkers laten we graag aan het woord. Benieuwd naar hun ervaring? Lees het verhaal van Franciska: “Het is prettig dat we een relatief klein bedrijf zijn en zowel collega’s als klanten elkaar bij naam kennen.”
Wereldwijde CrowdStrike problemen: Geen impact op onze diensten
Na een grondig en gedetailleerd onderzoek hebben we kunnen concluderen dat de problemen die momenteel door CrowdStrike worden veroorzaakt geen impact hebben op onze diensten.
Dilek wil weten hoe het werkt: “Waarom zouden klanten dit willen?”
Dilek Bektas komt uit de apothekerswereld en heeft daar jaren terug Medimo geïmplementeerd. Als accountmanager helpt ze klanten nu om er goed mee te werken in de praktijk.
“Medicatiefouten voorkomen met digitaal voorraadbeheer”
Kan een medicijn niet geleverd worden door de apotheek? Dan is daar de werkvoorraad, bedoeld als noodvoorziening. Enovation Medimo heeft dit slim gedigitaliseerd. Projectleider Sabine vertelt je er meer over.