/Nieuws/Ervaringen uit de praktijk delen: het kan in de Medimo Community
Nieuws|05 juli 2023
Ervaringen uit de praktijk delen: het kan in de Medimo Community
Bij Medimo Enovation hebben we de afgelopen tijd hard gewerkt aan het optimaliseren van onze klantenservice. Na de lancering van een nieuw ticketportaal en een kennisbank, is er nu ook de Medimo Community. Als laatste schakel in onze klantcommunicatie is daarmee de cirkel rond. Wat houdt de Medimo Community precies in en voor wie is deze tool bedoeld? Luuk van Velzen – hoofd van de Medimo Helpdesk – legt het uit.
Ontmoetingsplek
“Op dit platform kunnen functioneel applicatiebeheerders en straks ook apothekers elkaar ontmoeten om vragen te stellen of kennis uit te wisselen. Hier kun je op breder terrein met elkaar het gesprek aan gaan. Wij kunnen je vertellen hoe een functionaliteit van de Medimo App werkt, maar niet per se hoe deze in de praktijk kan worden ingezet. Dit is vaak ook heel verschillend. Daar kunnen zorgorganisaties nu met elkaar over in gesprek gaan.”
Creatieve oplossingen
“Bijna iedere klant van Medimo heeft een koppeling met een extern systeem. Om ervoor te zorgen dat cliënten op de juiste manier bij Medimo in het programma komen te staan, moet hier vaak het nodige voor worden geconfigureerd aan de kant van de klant. Dat kan nog wel eens ingewikkeld zijn en vergt soms de nodige creatieve oplossingen. Het kan dan heel handig zijn om aan andere organisaties te vragen hoe zij dat hebben aangepakt.”
Beveiliging
“Andere veelgestelde vragen zijn bijvoorbeeld “hoe regelen we onze e-mailbeveiliging het beste?” En “Hoe sluiten we jullie beveiliging en certificaten aan op ons eigen netwerk?” Ook dit zijn typisch vragen waar zorgorganisaties onderling heel goed met elkaar over kunnen sparren en van elkaar kunnen leren.”
U vraagt, wij draaien
“We hebben het idee van een community een keer geopperd tijdens een beheerdersbijeenkomst. Daar kwamen massaal positieve reacties op. Oké, dachten we toen. Hier moeten we heel snel iets voor gaan bedenken. Kennelijk hebben zorgorganisaties veel vragen over het IT-landschap bij hen zelf en hebben ze behoefte aan steun of advies van elkaar. Hoe mooi is het dat wij dit kunnen faciliteren door medewerkers van verschillende organisaties met elkaar in contact te brengen?”
Naar de Medimo Community
De Medimo Community is standaard toegankelijk voor functioneel applicatiebeheerders. U vindt de Medimo Community na inloggen in het Medimo Helpcentrum rechtsboven in het scherm. Andere typen gebruikers (zoals apothekers) dienen zich voor toegang eerst te registreren in het Helpcentrum portaal.
Op weg naar een compleet medicatiebeeld: “Beter aansluiten op de praktijk”
Wie de zorg in Nederland ook echt beter wil maken, moet eens in de zoveel tijd een flinke stap voorwaarts maken. En dat doet Enovation Medimo. Als zorgaanbieder merk je daar voor de schermen nu nog niks van, maar daarachter zijn we druk bezig met een nieuw medicatieproces.
Martijn regelt de importmodule voor klanten: “Eén keer inrichten en je bent klaar”
Enovation Medimo maakt het werk graag makkelijk voor apothekers. De importmodule is daar een goed voorbeeld van. Hiermee importeer je eenvoudig toedienlijsten van medicatie van het apotheeksysteem naar Medimo. De ideale tool om klanten uit de thuiszorg te bedienen. Martijn Paap is de helpende hand in dit proces en zorgt dat elke apotheek goed wordt aangesloten.
Wereldwijde CrowdStrike problemen: Geen impact op onze diensten
Na een grondig en gedetailleerd onderzoek hebben we kunnen concluderen dat de problemen die momenteel door CrowdStrike worden veroorzaakt geen impact hebben op onze diensten.